Massaa!

20140308_161341

Onpahan ollut mahtava treeniviikko! Suurin syy on varmaan siinä että olin päivä töistä talvilomalla, joten lepoa kertyi heti reilusti enemmän kuin normiviikolla. Pidin ruuan määrän ihan samana koko viikon niin hupsista, painoa tuli toista kiloa lisää viikon aikana. Tämä kuvastaa aika hyvin sitä kuinka kuluttavaa toi työ on. Nyt onkin sitten pitkä pätkä töitä koska kesälomakin ajoittuu jonnekkin elo-,syyskuulle.

Treeneissä kaikki menee tällä hetkellä hienosti eteenpäin. Edelleen pysytään kolmijakoisessa ohjelmassa eli ti: Rinta ja Kädet, to:Jalat ja la: Selkä ja Olkapäät. Kovasti kutittelee jo jakaa neljään mutta tämä neljän viikon sykli pysytään vielä tässä kolmijakoisessa. Ainoa muutos jonka tein tälle jaksolle on se että maastaveto tuli mukaan selkätreeniin. Viikon kaikki treenit uposivat mieheen kuin tauti ja joka ikinen lihas tuli mahtavasti kipeäksi. Hauskaa oli huomata että hiukan sai laittaa romua lisää joihinkin liikkeisiin ilman että liikesuorittaminen kärsisi. Edellinen viikkohan oli kevyt pumppiviikko ja osaltaan myös se aiheutti sen että lihasten vaste treeniin oli tällä viikolla todella hyvä.

Puntari näytti tänään (la aamuna) 82,5kg tyhjänä joten nousu oli aika reipas tuon loma viikon aikana. Mielenkiintoista nähdä mitä se on viikon päästä kun ollaan oltu taas normaalisti töissä. Tänään vedettiin hyvä selkä ja olkapää treeni (kiitokset Samille ja Janille avustuksesta) Nyt tankataan vielä pitsaa ja jäätelöä että varmasti tulee energiaa palautumiseen:)

Olen tässä loman aikana taas perehtynyt erillaisiin tapoihin treenata lihasmassan lisäystä varten. Pääseikathan on seuraavat: Kalorit hiukan plussalla, paljon lepoa ja intensiivistä treeniä. Toiset käyttää enemmän volyymitreeniä ja toiset taas kovempaa intensiteettiä. Molemmilla tavoilla näköjään pärjätään ihan maailman huipulla. Itse olen tullut siihen tulokseen että jokaisen tulee itse omaa kroppaa kuunnellen löytää se oma juttu. Minulle esim. volyymitreeni ei sovi sillä en saa mitenkään mahdutettua 6-10 treeniä viikkoon ja enkä mitenkään pystyisi palautumaan tuollaisesta treenimäärästä vaikka treenit olisivat vähän kevyempiäkin. 3-4 treeniä viikossa ja aina 110% lasissa tuntuu toimivan ja se on myös pääkopalle toimiva. Kovalla intensiteetillä eteenpäin ja ensi viikkoon!

-J-

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s