Uusia treenikuvioita

Helteet tuli ja hiki virtaa. Muistakaahan nauttia riittävästi vettä;-)

image

Jaahas, erinnäisten keskustelujen ja suunnittelun jälkeen päädyin tekemään jopa suht radikaaleja muutoksia treeneihin.
Ensinnäkin palaan takaisin 3-jakoiseen ohjelmaan käyttöön otetaan perinteinen työntö-veto-jalat jako. Eli tarkoittaa mulla sitä että 1.päivä on selkä ja hauis, 2.päivä rinta,,olkapäät ja ojentajat. 3.päivä reidet ja pohkeet.
Selkä päivään kuuluu epäkkäät ja takaolkapäät.
Toinen muutos on että joka toinen viikko on raskailla painoilla ja yksi kova sarja per liike ja joka toinen viikko taas on ihan pumppi viikko. Molemmilla viikoilla on tärkeää saada hyvä tuntuma lihakseen mutta nyt raskaalla viikolla yritetään saada kyllä myös treenipainoja vähän kasvatettua joten pientä ”huijaamista” tulee varmasti käytettyä.
Raskaalla viikolla sarjojen failuret tulisi tulla jossain 6-8 toiston paikkeilla kaikilla lihasryhmillä. Nythän olen tehnyt jaloille koko ajaan vähintään 10 toiston sarjaa.
Pumppiviikolla taas failuret haetaan tuonne 15-20 toiston väliin.
Ajattelin kokeilla tällä systeemillä 12 viikkoa ilman että välissä olisi erikseen kevyttä viikkoa. Toki heti jos alkaa tuntumaan tukkoiselta niin sitten pidetään se kevyt viikkokin.

Jotkut voivat ihmetellä että miksi muuttaa erittäin hyvin toiminutta systeemiä. No syitä on monia. Tärkeimpänä se että tällä jaolla saan rauhoitettua viikonloput perheen kanssa touhuiluun. Toinen tärkeä seikka on se että keho tottuu suht nopeasti tiettyyn rytmiin ja silloin ärsyke ei ole enää kehittävää, siksi suosittelen kaikille treenaajille aina ohjelman vaihtoa 12-16viikon välein. Pysyy myös pääkoppa virkeämpänä kun tietää että pääsee tekemään jotain erillaista. Kolmantena seikkana huomasin sen että mun on pakko vakiinnuttaa jalkatreeni perjantaihin jotta saan kaksi ”lepopäivää” ennen ku pitää mennä töihin. Kävi nimittäin yksi viikko niin että kun oli sunnuntaina jalkatreeni niin torstai oli eka työpäivä että sai kaikki työhommat tehtyä. Jalat kolme päivää vaan niin kipeät ettei kyennyt liikkumaan reippaasti:-)

Ruokavalioonkin tulee pientä hienosäätöä sillä vatsa on ruennut kasvamaan hiukan turhan paljon. Esim tänään paino oli ennen treeniä 91.8kg joten nousu on ollut hurjaa mutta se näkyy nyt liikaa vyötäröllä joten napsataan vähän hiilareita pois ja otetaan vähän rasvaa tilalle. Kalorit pidetään tuossa n.4000:ssa.
Tämmöisillä jutuilla lähdetään  nyt menemään ja seuraavat 12 viikkoa näyttää mitä tapahtuu. Muistakaahan treenata helteestä huolimatta ja juodaan sitä vettä!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s