Back in business

JM_FBväri_180x180-01 (2)

No niin tässäpä on sitten vierähtänyt jo reilu kuukausi blogin päivittämisestä mutta nyt palataan ruotuun ja yritän päivittää tätä viikottain:)
Edellinen päivitys oli juuri ennen lomareissua ja siinä kovasti uhosin ettei lomalla treenata. Noh, toisin kuitenkin kävi. 4 treeniä tuli lomaviikon aikanakin tehtyä hotellin kuntosalilla. Ei kylläkään mitään intensiivistä mutta saipahan hien pintaan ja vähän nesteitä kiertämään. Lomalla tuli kuitenki syötyä sen verran hyvin että kauhea pöhötys oli reissun jälkeen päällä.

Sittenpä alettiin reenaamaan 4 jakoisella ohjelmalla siten että 1.päivä selkä&pohkeet, 2.päivä olkapäät&ojentajat 3.päivä lepo, 4.päivä reidet ja pohkeet(kevyesti) 5.päivä lepo, 6.päivä rinta&hauis ja 7.päivä lepo, sitten kierto alusta.

Treeni maistui tosi hyvälle loman jälkeen ja keho tuntui ottavan tosi hyvin treeniä vastaan. Tuohon seitsemänteen päivään on tullut mukaan mahdollinen aerobinen harjoitus eli tunnin jääkiekko vuoro, siellä pyrin käymään aina ku mahdollista. Tosin kohta alkava hirvenpyynti vaikuttaa siihen ettei tuonne kiekkovuorolle ehdi mutta silloin tulee kyllä ulkoliikuntaa ihan reippaasti. Kolme viikkoa treenit kulki todella hyvin ja ylimmääräinen nestepöhötys saatiin pois. Lähdettiin sitten riskillä tekemään vielä neljäs kova viikko putkeen (kuluva viikko) niin nytpä meikäläisen keho lyö vastaan, olo on todella väsynyt ja treenit tuntuu hiukan pakkopullalta.
Tänään oli jalkatreeni ja vaihdoin sen suosiolla korkea intensiteetti treenistä tuollaiseen volyymi treeniin kevyillä painoilla ja sainkin ihan kivan pumpin jalkoihin. Treeni meni seuraavasti:
Smith-kyykky 5x20reps joka sarjalle lisättiin 10kg
Reisiojennus 3×15 reps -”-
Reisikoukistus istuen 5×20 -”-
Pohkeet seisten 5×20 -”-

Perjantain rinta, hauis treeni tulee olemaan saman tyylinen eli pumppailen pitkiä sarjoja suht monta.
Tässä huomaa selkeästi sen että mun perus treenityyli (1kova sarja/liike) toimii hyvin jos mies on levännyt ja palautunut ja jaksaa pitää pään mukana touhussa. Mutta siinä vaiheessa kun on töissä raskaampaa ja/tai yöunet jää heikommalle niin tuollaisella volyymitreenillä saa kyllä hyvät pumpit aikaan eikä se ole henkisesti niin vaativaa.

Eli summattuna: Järjen käyttö sallittua ja tarkkaa oman kropan kuuntelua että saadaan hyviä treenejä olosuhteista huolimatta. Tämä kokeilu osoitti itselle selvästi sen että jatkossa mennään kolme viikkoa kovaa ja neljäs huilataan. Oon todennut tämän omalla kohdalla jo niin monesti että jos joskus vielä treenaan 4 kovaa viikkoa putkeen niin syön hatullisen jotain….

Ravintopuolesta sen verran että hiilareita on nostettu korkeammalle ja rasvoja sekä protskua on hivenen laskettu. Syön tällä hetkellä aika vapaasti, protskut vain lasken että sitä tulee nyt 160-180g päivässä.
Aamupaino on tällä hetkellä 88,5-89kg joten ihan tavoite lukemissa ollaan:)

Mutta nyt kuuntelemaan Kärpät-Tappara matsia! ensi viikolla jatketaan!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s