Kevyen viikon kuulumiset

Kevyt viikko on nyt lopuillaan ja nyt kyllä huomasi että oli täysin oikein ajoitettu. Alkuviikosta tuntui että voishan sitä treenata kunnollakin tällä viikolla mutta nyt pidin pään kasassa ja koko viikko otettiin hyvin löysästi treenien suhteen. Tämä sitten palkittiin tuossa torstain tienoilla kun huomasin että kroppa oikeasti rupesi palautumaan ja fiilikset nousi entisestään. Se on kova paikka aina tuo kevyen viikon pito kun pää sanoo että trenaa kovaa vaikka kroppa muuten antaisikin merkkejä että lepoa tarvittais. Itse huomaan kevyen viikon tarpeen esim.siitä ettei päiväuni aikaan saakkaan heti unta, se kertoo siitä että kroppa alkaa pikkuhiljaa jo käymään ylikierroksilla ja se hidastaa palautumista. Alkuviikosta meni ma-ke ettei tahtonut päikkäreistä tulla mitään mutta sitten torstaista eteenpäin torkut on taas maistunut ja hyvin on tullut uni (perjantaina taisin ottaa kolmet pikku unet). Normipäivänä nukun yleensä kahdet 15.20min pituiset päikkärit.

Kevyellä viikolla muutenkin pyrin pitämään ajatukset mahdollisimman paljon pois omista treeneistä ja keskittyä muihin askareisiin. Tänään lauantaina onkin sitten tankattu oikein kunnolla evästä naamariin ja huomenillalla sitten aloitetaan taas kolmen kovan treenikierron jakso. Edellinen postaukseni taisi olla perjantai ja silloin ei aamupainoa tiedetty, noh viime lauantaina se oli 89,6 ja nyt kevyen viikon päätteeksi tänä aamuna oli 89,2. Mulla yleensä aina kevyellä viikolla hieman paino laskee koska lihaksistoa ei rasiteta juurikaan.

Perjantai iltana käytiin ottamassa rintaa ja käsiä kevyesti niin siinä huomasi hyvin miten kroppa oli palautunut kun tuntui että parilla hauiskäännöllä sai hanskat ihan pumppiin:) Piti keskeyttää homma nopeesti ettei tuu liikaa rasitusta.

Sen verran tuossa perjantaina oli aikaa että kevään dietti jakson ruokavalio pojan sain hahmoteltua. Odotan kyllä äärimmäisellä mielenkiinnolla että miten pää kestää ja saako tuota läskiä oikeast poltettua. Onnkesi maaliskuuhun on vielä pitkä aika ja vielä pitäisi saada mielellään pari kiloa painoa lisää ennen kuin tuo dietti jakso alkaa.

Huomenna lähdetään sitten tykittämään selkää oikein kunnolla. Seuraavalla kolmella viikolla tullaan hieman koventamaan treeniä siten että pakkotoistot ja pudotussarjat tulevat taas kuvioihin.

Palataanpas viikon päästä raportoimaan miten homma etenee. Pitää katsoa jos sais vaikka viikolla tehtyä hiukan videota treeneistä:)

J

Mainokset

Supermassa viikko!

20141012_151928

No niin, viime lauantain NFE messuilta siis tarttui mukaan toi Savolaisen Markon uusi tuotesarja ja sitä on viikon ajan käytetty. Normi treenikierto eli 4 treeniä viikkoon sisältyi. Eka treeni zone tuotteiden kanssa oli heti sunnuntaina. Silloin oli vuorossa selkä ja pohkeet. Treeni oli loistava, n.30min. Prezonen ottamisesta tunsin että okei nyt alkaa tapahtua, focus oli ihan eri luokkaa kuin muiden tuotteiden kanssa. Pohjetreeni vaan karkas vähän lapasesta ja sain pohkeet sitten niin kipeeksi että 5 päivää olen nilkuttanut… Eli aika pahan tulehdustilan sain aikaiseksi:) Tosissaan näiden tuotteiden ainoa miinus on että ei tahdo malttaa lopettaa treenaamista:)

Viikon kaikki treenit sujuivat todella hyvin ja jopa tuntuu että treeneistä palautuminen on parantunut. Parasta näissä on se ettei tule sitten sellaista yhtäkkistä uupumista kun vaikutus lakkaa (tätä yleensä tapahtuu latureiden kanssa.) Myös vaimoni Marjo kokeili jo tuotteita yhdessä treenissä oli erittäin tyytyväinen sekä tuotteiden vaikutukseen että niiden hyvään makuun. Marjolla vaan nyt menossa kevyempi treenijakso joten hänellä käytetään nyt intraa ja afteria, joulukuun alusta laitetaan sitten Prezone mukaan. Uskoisin että paketti toimii hyvin myös kahvakuulaurheilijoilla ja näiden avulla Marjo menee kohti maaliskuun SM-kisoja.

Itsellä ollut koko viikon sellaiset fiilikset treenamiseen mitä oli vuosina 1998-2000 jolloin olin parhaassa kunnossani. Uskon että vuoden päästä rupean olemaan vastaavassa kunnossa mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan. Eli toisin sanoen treenaaminen maistuu tällä hetkellä paremmin kuin koskaan.

Se mikä on itselle vielä arvoitus että toimiiko tämä reenisysteemi minulla. Olen aina saanut hyviä tuloksia yhden kovan sarjan treenillä (Dorian Yates), mutta nyt siis treenaan huomattavasti kovemmalla volyymillä ja pienemmillä painoilla jotta pystyisin välttäämään loukkaantumiset. Viime kevään rintalihaksen repeäminen haittaa edelleenki reeneissä ja kyllähän mikä tahansa treenityyli kehittää paremmin kuin se että joutuu olemaan treenaamatta jonkin loukkaantumisen takia.

Tässä esimerkkinä tämän päivän rinta, hauistreeni:

Smith vinopenkki (2×20 lämppä) 4×8-12 lisäten aina 10kg/sarja. viimesellä sarjalla kaksi vähennystä

Alavinopenkki kp (1×15 lämppä) 4×8-12

Superina pullover ja flyes loivalla vinopenkillä 3×15+15

Ristikkäistalja 3×15

Hauiskääntö vinopenkillä 4×8-12 painoja kasvattaen ja viimeisellä kaksi vähennystä

Scott-hauiskääntö tangolla 4×8-12 painoja lisäten

Hauiskääntö taljassa 3×15

Forkuille superina rannekääntö ja hammer curl 3×15+15

Palautukset sarjojen välissä oli aika tarkkaan 1min. Pumppi oli kyllä todella hyvä, saa nähdä onkos huomenna paikat kipeenä.

Aamulla pitäis käydä puntarillakin kahtomassa että onko paino lähtenyt nousemaan, editoidaan lukemat tänne sitten huomenna.

Tästä on nyt hyvä sitten aloittaa kevyt viikko. Olo on sellainen että ois kyllä virtaa treenata kovaa mutta nyt maltan mieleni ja otan tähän väliin löysemmän viikon. Nyt pidetään siitä kiinni että kolme kiertoa kovaa ja neljäs sitten ihan kevyesti.

Siispä hyvillä mielin eteenpäin, kaikille hyviä treenejä!!!

ps. Noita Maken tuotteita on saatavissa meidän kauttamme joten ottakaahan yhteyttä ketkä haluaa tavaraa kokeilla niin tilataan tavaraa hyllyyn!!

Nordic fitness expo!

Tulipahan tuossa lauantaina pyörähdettyä lahdessa katsomassa kisoja ja häröilemässä messu alueella. Taas aikataulujen vuoksi Illan pro kisaa ei ehditty jäädä katsomaan mutta kyllä oli paljon katseltavaa jo päivän SM-kisoissakin.

Woman´s physiquessa kilpaili ystävämme Pauliina Kosola. Valitettavasti Pauliina ei mahtunut kuuden finalistin joukkoon tällä kertaa mutta toivottavasti näemme hänet jatkossakin kisalavoilla. En sen enempää kommentoi sijoituksia. Tuomarit päättää ja ne on tulokset. Kaiken kaikkiaan upean näköisiä naisia ja kovassa kunnossa.

Messuilla törmäsin vanhaan tuttuuni Marko ”supermassa” Savolaiseen

20141011_111637

Oli kiva vaihtaa kuulumisia. Marko on tuonut markkinoille oman supermass nutrition lisäravinne sarjan. Ensimmäisinä tuotteina sarjaan tuli reenin ympärille suunniteltu pre-, intra- ja afterzone setti joka tarttui itsellekkin heti mukaan.

20141012_151928

Tänäänpä lähtee tuotteet sitten testiin kun illalla mennään hakkaamaan selkä pumppiin. Jatkossa kaikki halukkaat saavat näitä tuotteita saliltamme! Ensi viikolla sitten on varmasti jo antaa tarkempaa tietoa tuotteiden toimivuudesta mutta innolla kyllä odotan illan treenejä:)

Markon kanssa rupatellessa meni noi CBB luokat hiukan ohi niin että ehdin näkemään vain palkintojen jaon ja overall taistelun ja täytyy kyllä tästäkin sanoa että kyllä oli äijät tikissä.

Sitten olikin aika siirtyä seuraamaan miesten kehonrakennuksen sarjoja. Ei voi kun ihastella äijien kuntoa joka sarjassa oli kaverit huikean kireitä ja hyvässä lihassa. Omasta mielestäni kisojen ehdottomasti kovin ukko oli Markus Heinänen joka voittikin overall kisan ja most muscular palkinnon. Kova oli kyllä Mikko Leppänenkin joka voitti -80kg sarjan. Raskasta sarjaa taisi kaikki odottaa eniten jossa Killeri Kujala ja Peter Wilenius ottivat yhteen. Täytyy kyllä sanoa että ei voinu ku suu auki tuijottaa Wileniuksen kuntoa, sanoisinko että huikeaa kehitystä on miehellä tullut.

Kaikenkaikkiaan mielestäni erittäin hyvätasoiset kisat ja oikein mahtava tunnelma oli seurata kisoja. Nyt sitten innolla valmistautumaan omaan selkätreeniin. Olo on sellainen että lahdesta tarttui itseenkin vähintään pari kiloa lihasta:)

Perinteistä treeniä

Tässäpä jälleen jalkatreenin jälkeen istahdin kirjailemaan tänne hiukan ajatuksia menneeltä viikolta. Kuluva viikko on siinä mielessäkin ollu normaalista poikkeava että päivät on vietetty hirvimetsällä ja treenit on tehty sitten iltasella.

Ihan kohtuullisen hyvin on pystynyt syömään myös tuolla metsälläkin ku on iso eväsreppu mukana ja maanantaina aloitin kreatiini tankkauksen joten eiköhän paino lähde tästä taas nousuun vähitellen. Kreatiinia otetaan ny aluksi reilu 20g/päivä ja sitten ylläpitoon käytän 12g/päivä. Samoin Testopac ja GH Pulse otettiin maanantaista lähtien ravinnepuolelle lisukkeeksi. Muut ravinteet tällä hetkellä on B,C ja D vitamiinit, Kalaöljy, gaineri, EAA, ja xtreme muscle speed laturi. Ainakin tän päivän jalkatreenissä kyllä turpos jalat ihan hurjaan pumppiin joten hyvää apua tuntuu ravinteista olevan.

Mutta sitten tuohon treeniin. Tässä on oikeastaan pari viikkoa käytetty perinteistä bodaus treeniä jossa on suht paljon volyymiä ja intesiteetti pidetään korkeana lyhyellä palautus ajalla sarjojen välissä. Esim. viime sunnuntain selkä ja takaolkapää treenissä tuli n.30 sarjaa ja aikaa itse treeniin meni 55minuuttia ja tuloksena oli aivan järkyttävän kipeet lihakset. Täytyy sanoa että todella vaikeaa oli aluksi asennoitua tälläisiin treeneihin koska treenipainot on vähän pienemmät. Toisaalta sairastuvalla ei kehitystä saa aikaiseksi joten nyt vaan tähdätään kovaan pumppiin, paikkoja hajoittamatta. Nyt kun tämän tyylisiä treenejä on jokunen takana niin se on alkanut tuntumaan ihan mukavalta. Pummpia on saanut hyvin lihaksiin ja se mikä on ollu erikoista niin on tuntunut että lihakset pysyy pumpissa päivän tai kaks vielä treenin jälkeen. Yksi iso muutos treeneissä on myös se että erikoistekniikoiden (pakkotoistot, negatiiviset, vähennysarjat, yms) käyttö on vähentynyt lähes olemattomiin. Periaatteessa nyt tehdään vain se mitä omilla jaksetaan.

Katsotaan nyt että tuoko tämä tulosta, itse olen hieman skeptinen tän suhteen mutta nyt olen saanu jo tarpeeksi monta paikkaa rikki yrittäen väkisin nostaa treenipainoja isommaksi niin mennään nyt tällä hommalla tuonne jouluun asti ja katsotaan tapahtuuko mitään.

Lauantaina sitten Lahteen katsomaan maamme huippuja NFE:n ja kannustamaan Pauliinaa woman’s physique luokassa:)

Levon tärkeys

No niin, viimeksi lupailin päivitellä tätä viikottain mutta taas vierähti melkein kaksi viikkoa ennen ku ehdin näihin puuhiin.

Edellisen postauksen jälkeen treenit on ollut aikamoista vastoinkäymistä, Kevyt viikko ei nyt riittänyt palauttamaan kehoa ja väsymys rupesi vaivaamaan. Mielenkiinto treenaamista kohtaan alkoi hävitä ihan täysin ja kävi jo mielessä ettei tästä tule mitään. Oli vain hetkellisesti niin paljon eri hommia että unet jäi vähille ja kaikki mukavatkin asia oli vaan pakollista suorittamista. Kävin jo varalta ottamassa verikokeet että löytyykö sieltä mitään mikä selittäisi tämän väsymystilan. Kokeiden tulokset tulevat huomenna joten onpahan sitten tietoa niistäkin. Mutta uskon että tässä on vain kysymys todellakin unen puutteesta. Eilen kahdet mini päikkärit ja siihen päälle 8 tunnin yöunet niin jopas oli miehellä jo eri olotila tänään ja vedettiin ihan huippuluokan jalkatreeni.

Eli haluan korostaa kaikille kehitystä haluaville treenajille unen tärkeyttä, mikäli tuntuu että yöunet ovat heikot niin silloin on syytä ottaa treenistä päivä tai pari lepoa ja sitten kun unet normalisoituu niin palaa treenin ääreen. Totuushan on että lihas kasvaa levossa:)

Tänään tuossa laadittiin hiukan suunnitelmia tuleville kuukausille. Helmikuun loppuun asti pyritään nyt lisäämään massaa, Sitten maaliskuun alusta otan 12 viikon harjoitus dietin niin saa vähän osviittaa että kestääkö päänuppi diettaamista ollenkaan ja näkeepähän että onko tuon rasvakerroksen alla yhtään lihasta:) Tarkoitus ei ole ottaa loppuun asti vietyä kisadiettiä mutta alle kympin rasvoihin olisi tarkoitus vetää. Saa sit nähdä miten käy.

Mutta nyt lähden nukkumaan!