Fokusta ja pieniä painoja

Kuluneella viikolla päästiin taas trenaamaan ihan tosissaan kevyen viikon jälkeen. Jälleen kevyt viikko osoitti toimivuutensa sillä kroppa oli suht hyvin palautunut ja otti kyllä taas treeniä vastaan todella hyvin. Katselin viime sunnuntaina ennen selkä treeniä tuon alla olevan videon jossa Tomi Takamaa kertoo ajatuksia selkätreenistä.

Tuosta innostuneena lähdin tekemään selkätreeniä sillä asenteella että joka ikinen toisto pitää tuntua oikeassa paikassa. Tehtiin ihan perusliikkeitä, ylätaljaa, t-soutua ja tais olla alataljaa ja vielä jotain mutten nyt muista enää. Joka tapuksessa siis keskityttiin vain siihen että joka ikinen yksittäinen toisto tuntuu siinä kohti selkää missä se halutaan tuntuvan. Tuloksena oli ihan tautinen pumppi selkään ja tuntui että sieltä löytyi ihan uusia lihaksiakin! Jännityksellä odotin että tuntuuko seuraaavana päivänä selässä mitään. Noh, kyllä muuten tuntui. Selkä oli koko seuraavan päivänkin sen oloinen niinku se ois ihan pumpissa ja lihat oli sillain mukavan kipeet. Tämä on kyllä todella yllättävää sillä kaikissa liikkeissä sarjapainot oli noin 50% siitä millä oon aiemmin sarjoja tehny.

Olkapää ja ojentaja treeni vedettiin muuten ihan samalla asenteella mutta yhden raskaamman käsipainopunnerrus sarjan mahdutiin mukaan. Tässäki treenissä oli sama lopputulos jopa olkapäiden sivulohkot oli seuraavana päivänä kosketus arat:)

Jalkatreeniä ennen tuli sit kateltua toi ylläoleva video Markus Heinäsen jalkatreenistä ja tää vahvisti omaa uskoa siihen että ehkä noilla pienilläkin painoilla voi saada jotain aikaan:) Meidän reeni meni seuraavasti:

Reisiojennusta 3×15 (lämmittely) mutta näissäkin jo hyvä fokus että haetaan työ heti oikealle lihakselle. Sitten kaksi työsarjaa jossa kaksi vähennystä kummassakin. Huomioitavaa tässäkin että aloitin pudotusarjan n.35% kevyemmällä painolla millä normaalisti oon tehny. Sitten oli vuorossa prässi joka tehtiin siten että jalat korkealla (työ takareisillä) 20 toistoo siitä suoraan jalka-asennon muutos siten että jalkaterä sisäänpäin ja polvet yhdessä (työ reiden ulkoreunalla) 20 toistoo ja sitten vielä jalat leveällä jalkaterät ulospäin (työ sisäreidellä) 20 toistoo. Näitä 3 sarjaa, viimeisen sarjan viimeiset 20 toistoo tein enää pelkällä ja tuska oli aivan älytön, Sitten tehtiin superina reisikoukistus istuen ja maaten 4xn.15 toistoa molemissa. Näissä eritoten kiinnitin huomion että työ pysyyy ainoastaan reiden koukistajalla. Tässä vaihessa reidet oli kyllä ihan hakatut ja näin jälkiviisaana reeni olisi pitänyt lopettaa tähän. Mutta liekkö nuo Supermass nutritionin uudet ravinteet  potkii vähän jopa liian hyvin kun alettiinkin ottamaan vielä smith kyykkyä. Se tehtiin siten että 12 toistoa per sarja ja joka toisto sillain vaajana että jännitys pysyi reidellä koko sarjan ajan, Ajatus oli että aina lisään 10kg joka sarjalle, siinähän kävi niin että kun oli 8 sarjaa takana niin päätin lopettaa. Tästä treenistä en sitten ole vieläkään toipunu. Toi jalkatreeni oli keskiviikkona ja nyt lauantaina nilkutan edelleen koska reidet on KIPEÄT.

Jotenkin on alkanut tuntumaan että oiskohan tässä pikkuhiljaa oppinu vähän bodaileen. Ainakin tuntuma lihaksiin on huippuluokkaa joka trenenissä. Aika näyttää nyt että tapahtuuko tällä systeemillä mitään kehitystä. Oma paino on hiukan noussut, aamupaino on nyt 90,2kg

 

 

J

Mainokset

One response to “Fokusta ja pieniä painoja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s