9.dietti viikko

Näinpäs sitä on yhdeksän viikkoa tietattu ja paino meni tuossa jo lukemiin 77,8kg. Päätin ottaa jo sitten rennomman viikonlopun kun oli ohjelmassa kahvakuulaurheilijoiden mitallikahveja perjantaina ja lauantaina tuli mukavia vieraita joten laitettiin hyvää ruokaa ja juomaa (eikä punnittu grammoja). Omasta mielestä oon suht tyytyväinen mihin kondikseen tähän mennessä on lähdöstä päästy.

IMG_1748IMG_1743

IMG_1732

Toki matkaa huippukireyksiin on vielä paljon ja varsinkin nuo vatsaläskit on meikäläisen riesana. Tähän kuntoon päästiin tosiaan 9 viikon tarkalla syömisellä ja 3 kertaa viikossa treenaamalla. Mitään ns.laihdutus/rasvanpoltto valmisteita ei ollut käytössä ja yhtään lenkkiä en ole tehnyt.

On ollut hieno huomata kuinka pienet asiat ravinnossa vaikuttavat kehon koostumukseen ja lopun pelissä kuinka helpolla tuota läskiä saa kehosta pois.

Nyt en tässä vaiheessa halua enää painoa yhtään alemmas joten lähden jo vähitellen nostamaan kaloreita ylöspäin jotta saataisiin myös treenitehoja lisää. Mutta kyllä tälläinen pieni harjoitus dietti antoi niin paljon motivaatiota treenaamiseen ja syömiseen että jossain vaiheessa tuun varmasti tekemään sen vedon jossa sitten haetaan jo sitä oikeesti tiukkaa kondista.

Mutta nyt saimme juuri hienoja uutisia että Marjo on saanut edustuspaikan Dublinin MM-kisoihin kahvakuulaurheilussa, joten keskitymme nyt näiden treenijuttujen osalta siihen tai ehkä nyt aluksi pitää selvittää että saadaanko mitenkään matkakassaa kasaan:)

Blogiin päivitellään kuulumisia aina kun keretään, mutta nyt täältä tähän.

-J-

Mainokset

8. dietti viikko

Näinpäs on saatu kahdeksan viikkoa täyteen tätä nälkäkuuria. Tänään puntari näytti 78,1

IMG_1713

Eli äärimmäisen hyvin toimi diettiin tehdyt muutokset. Viime viikolla oli ihan järkyttävä nälkä aina aterioiden välillä mutta juuri jaksoi aina seuraavalle ruualle. Viime viikko oli siinä mielessä kyllä loistava että sain joka yö nukuttua erittäin hyvin. Kyllä tuo unen määrä vaikuttaa aivan älyttömästi jaksamiseen ja yleensä koko kehon toimintaan.

Alunperin oli tarkoitus vetää 12 viikon dietti ja tavoite oli alle 10% rasvat. Nyt kahdeksan viikon jälkeen tuo tavoite on saavutettu ja nyt mietin tuossa että vieläkö jatkan kuihtumista vai joko höllätään vähän. Voin nimittäin suoraan sanoa että viime viikollakin lähes joka päivä tuntui siltä että kyllä tämä hullun homma saa nyt riittää:) Mutta kuitenkin onneksi tuo peilikuva on alkanut näyttää siltä että rasvaa on kropasta lähteny niin se on aina motivoinut seuraavaan päivään. Tänään sitten on tankattu jo aamusta ihan kunnolla ja energiat on sen verran korkeella että eikohän tässä vielä se neljä viikkoa kuihduta ja sitten ruetaan syömään taas vähän reilummin.

IMG_1728

Pikkuisen siellä jo suonetki rupee näkymään:)

Se täytyy kyllä sanoa että tämä dietti kyllä opettaa tuntemaan oman kehonsa ja sen toiminnan. Samoin huomaa kuinka pienet asiat ravinnossa vaikuttavat kehon toimintaan ja omaan hyvinvointiin. Aika hyvin on itselle sopivat konstit löytynyt ja samoin muutaman asiakkaan kanssa on erittäin hyviä tuloksia syntynyt. mm. Terhin dietti onnistui erittäin hyvin, 16 viikon aikana rasvaa paloi useita kiloja ja lihasmassa pienentyi vain puoli kiloa. Kokonaispudotus taisi olla 10kg.

Ei se diettaaminen niin vaikeeta ole kun vain pysyy tiukkana itsensä kanssa. Tankkauspäivät auttaa aina jaksamaan. Itsellä on tänään mennyt mysliä,puuroa,suklaalevy,ranskalaisia, lenkkiä, lihapiirakoita ja jäätelöä ja vielä pitäis pari ateriaa syödä:))

Nooh, huomenna onkin sitten taas tiukka arki ja varmaan nälkä…

-J-

Dietti ruuat ja lisäravinteet

Hupsista kun taas vierähti pari viikkoa etten ole tänne kerennyt dietin etenemistä päivittelemään. Aloitetaanpas viikosta kuusi. 6. viikko oli erittäin raskas kaikin puolin. Oli erittäin paljon kaikkea puuhaa ja lepo jäi todella vähäiseksi. Paino tipahti kuitenki lukemiin 79,9 mutta treenit ei juurikaan kulkenut ja oli vähän väkinäistä tekemistä. Lauantaina tehtiin hyvä tankkaus ja sunnuntaina tein sitten uusia säätöjä ruokavalioon. Siitä seurasi parin päivän vatsan totaalinen jumitus ja erittäin huono olo. samaan aikaan oli myös kurkku kipeä ja vähän nuhainen olo. Onneksi sitten keskiviikkona elimistö rupesi taas toimimaan normaalisti ja ruokavalion säädöt osoittivat toimivuuden jo loppuviikosta. Olo oli taas energisempi ja perjantaina tuli aivan huippuluokan treeni, tein kovimman tempaus suorituksen 30kg kuulalla mitä olen koskaan tehnyt:)) ja paino oli perjantai aamuna 79.2.

Dietin alussa sanoin että treeneissä tullaan käyttämään ainoastaan kuulaa, leuanvetoja ja dippejä. Näin on tähän asti menty mutta viime viikolla mukaan tuli lisää puntti touhua, Nyt on mukana pystypunnerrus, kyykky,askelkyykky ja maastaveto sekä noi dippi ja leuat.

Tilanne on nyt se että painon ei tarvi enää laskea yhtään mutta rasvaa sais kyllä vielä kadota. Viime viikolla tehdyt säädöt ruokavalioon tukevat nyt tätä tavoitetta ja samoin nuo treeneihin tehdyt muutokset.

Mutta käydäänpäs läpi tuo ensimmäisen kuuden viikon ravinnot. Ja nyt sitten huomatkaa että jokainen on yksilö ja jokaisella on erillainen aineenvaihdunta joten välttämättä suoraan ei näitä syömisiä kopioida. Näinpä päivät rytmittyi:

klo 6.00 4 paistettua kananmunaa, 1 tomaatti, +kurkkua.

klo 9.00 maustamaton rahka 250g+1 banaani, 10g rypsiöljyä

klo 11.15-11.30 300g kasviksiaI(yleensä pakaste kruunukasvikset/puutarhurin sekoitus) 150 tonnikalaa öljyssä, 10g öljyä

klo 14 250g Maustamatonta rahkaa, 1 omena ja marjoja 10g öljyä

Treenin ympärillä Supermass nutritionin prezone, intrazone, osmopure ja afterzone

Jos ei ollut treenipäivä niin päivällinen oli Pro meal. Tosinaan otin promealin lounaalla ja tuon kasvisliha aterian klo17.00

klo 20 Kaurapuuro (80g hiutaleita) 200g raejuustoa, marjoja reilusti ja 10g öljyä ja juustoa 40g

vaihtelua tein siten että tonnikalan paikalla saattoi olla jauhelihaa tai seitiä tai kanaa

Lisäksi käytössä oli Muscletor,DAA+ZMA, 2000mg C-vitamiinia, omega-3.

Tämä toimi erittäin hyvin ja uskon että varsinkin tuo muscletor on erittäin tehokas apu dietillä lihaksen säilyvyyden kannalta.

Tärkeintä tässä hommassa on kuitenkin säännöllisyys, joka päivä samat ateriat samaan kellon aikaan niin toimii. Nyt tuohon on tehty ruoka-aineiden osalta hiukan muutoksia ja rytmiäkin on hieman muutettu, katsotaan miten homma jatkuu. Nyt on tässä vähän speciaali viikonloppu kun vietämme Marjon kanssa 11.hääpäivää joten sen kunniaksi syön kaksi päivää kaikkea herkkua mutta maanantaina palataan jälleen ruotuun.

Ensi viikolla rauta on varmasti kevyttä sillä uutta taustahälyä tarttui mukaani!!

IMG_1694

Kovia treenejä kaikille!!!

-J-