Fiiliksissä

Hellou! taas on pari viikkoa tahkottu raudan ääressä… Jännästi tää joulun jälkeinen massakausi lähteny käyntiin. Normi arkipäivänä uppoaa 7 ateriaa päivässä, viikonloppuisin aterioita on viisi ihan sen takia että nukun enemmän:) Nii jännää tässä on se että paino on tippunu 1.5kg kahden viikon aikana!  Nooh, nyt on hyvä ateriarytmi ja hiilaritkin alkanu imeytymään joten nostetaan pikkasen kaloreita ja otetaan kreatiini mukaan kuvioihin niin eiköhän se maha ala kasvamaan:)

Treenit on kulkenu kyllä aivan loistavasti, esimerkiksi viime torstain jalkareeni oli paras mitä oon tässä oman salin aikana tehny. Se on vaan käsittämätön fiilis ku loppuviikosta on jo töistä aika uupunu ja meet salille pamautat kyykyssä sarjaenkkoja:) Kyllä se vanhaki välillä innostuu:)

Meikäläinen on aina ollut hyvin fiilis treenaaja, jotenki tuntuu että nykyään onnistuu paremmin kääntää se treenimoodi päälle ja myös kääntää se pois treenin jälkeen. Mä haen sen fiiliksen musiikin kautta, siksipä hiimailen luurit korvilla aina reenatessa. Mä oon monesti sanonu että mulle hyvä musiikki tuo ainakin 20% lisää tehoja treeniin ja väittäisin että joinakin päivinä vieläkin enemmän. Enpä oikein pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä tällä hetkellä itellä on ku pääsee salille mutta toivoisin että jokainen treenaaja kokisi joskus samoja fiiliksiä, on vuan nii hianoo!!!

Tuossa yks esimerkki biisi mikä luureissa soi, välittömästi on rauta kevyttä!!!

Näihin tunnelmiin tällä kertaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ny sauna palamaaaan

-J-

 

Mainokset

Uutta vuotta 2016!

Näinpä sitä on päästy jo vuoden 2016 puolelle ja treenitkin on jo hyvässä vauhdissa. Tuossa loppuvuonna ei paljon ehtinyt blogia kirjoitella kun oli vähän (liian) kiirettä sekä työ- että harrastusrintamalla. Nyt on tehty hiukan säätöjä ajan käytön suhteen ja ensi viikolla pääsee totuttelemaan hiukan erillaiseen vuorokausi rytmiin.

Iso päätös on että seuraavat kaksi vuotta olisi tarkoitus panostaa enemmän omaan treeniin ja toivottavasti saavuttaa vielä se itseä miellyttävä (ehkä jopa lava) kunto vuonna 2018 jolloin olen masters ikäinen. Tämä tarkoittaa tietenkin sitä että joistakin muista hommista joutuu jäämään hiukan sivummalle.

Treeneissä olen ottanut käyttöön uuden systeemin joka on seuraavanlainen: Hakkaa kohdelihas loppuun ja häivy salilta:) 4 treeniä viikossa. Jako on 1.olkapäät, ojentajat 2.pohkeet, selkä 3.lepo 4.rinta, hauis 5. reidet 6. ja 7.lepo

Pääsääntöisesti menen siten että 1-3 lämppäsarjaa ja sitten yksi työsarja mutta väliin saatan heittää ihan volyymi/pumppi treenin ihan fiiliksestä riippuen. Nyt ei ole ollut yhtään huonoa treeniä ja aina kyllä seuraavana päivänä on tasan tarkkaan tiennyt minkä lihaksen on treenannut. Ehkäpä juuri isoin juttu on nyt saan joka lihakselle kyllä treenin kohdistumaan erittäin hyvin, aika näyttää millaista tulosta tulee.

Toinen tärkeä seikka on että katson treeniajan kellosta, siitä kun aloitan lämmittelyn niin 60min ja treeni on ohi. Pidän tauot lyhyinä koko treenin ajan jolloin intensiteetti pysyy hyvänä. Älkää muuten sitten ihmetelkö kun en jutustele treenin aikana ja hiimailen salilla luurit päässä, pyrin vain keskittymään täysillä omaan tekemiseen silloin kun treenaan.

Tällä hetkellä aamupaino on 86 mutta siinä on ainakin kilo jouluherkkujen tuomaa nestettä. Tavoite olisi että tämän vuoden lopussa olisi aamupaino 90+ siten että rasvat pysyisi siinä 12-14 lukemissa. Eli tarkalla syönnillä mennään koko ajan.

Näillä ajatuksilla potkaistaan vuosi käyntiin!!