Kevyt viikko ja Joulu-LC

Viime viikolla tein muutaman kevyen treenin ja aerobista treeniä. Torstaina 22.12. aamupaino oli 72,2kg. Perjantaina tehtiin sitten Janin kanssa suoritukset kahvakuula virtuaaliliigaan.

Janin oli tarkoitus tehdä LC 2x16kg mutta salilla olikin vain eriparikuulat, niin päätyi tekemään 2x20kg. Ja tätähän Jani ei siis ole treenannut viime aikoina ollenkaan, joten tulos 57 toistoa oli kyllä hyvä!

Minä taas päädyin tekemään 2x14kg kuulilla. Ja treenasin tätä varten tasan neljä kertaa 🙂 Neljän viikon aikana lämmittelyssä 1xvko 12min 2x8kg kuulilla 8-10rpm. Muistelin että minun enkka näillä on alle 80 (oli muuten nyt kun katoin niin 81!) että lähden kuitenkin sillä turvallisella 8rpm tahdilla. Ja suht kevyestihän tuo meni. Rinnalleveto on huono mutta työntö sujuu suht ok.

Jännä, en muistanutkaan miten näissä aikasarjoissa ehtii miettiä niin paljon… Neljässä minuutissa: Ei he…tti tää on raskasta, no jos tuonne viiteen minuuttiin jaksaa. Viidessä minuutissa: Miksi ihmeessä mä näillä lähdin tekemään, ei mene edes kuutta minuuttia. Kuudessa minuutissa: Edelleen raskasta, no jos puoli minuuttia vielä. Seitsemässä minuutissa: No nyt jo näin pitkällä, ei kyllä kannata lopettaa enää, mutta raskasta on. Ja loputtomiin tämmöstä 😀 😀

Mutta tosi tyytyväinen olin tulokseen ihan senkin vuoksi että tuohon ei edes tarvinnut riuhtoa, tekniikka pysyi hyvänä loppuun asti. Ensi kerralla noilla tavoite onkin sitten täysi 100! Itse asiassa jos olisin tiennyt tämänhetkisen kuntoni niin olisin lähtenyt tekemään tuota 9rpm. Noo, onpa parannettavaa.

Mutta nyt on sitten joulu syöty ja levätty. Tänään jatkuu treenit!

Huomenna ke 28.12. olen toimistolla klo 9-11. Tulkaahan käymään!

T. Marjo

img_20161227_112601

Mainokset

Huippu treeniviikko

No nyt oli kyllä hyvä treeniviikko! Olen treenannut, syönyt ja nukkunut hyvin. Nyt tällä neljännellä treeniviikolla on lihakset alkaneet kunnolla vastata treeniin. Aivan kuin olisivat vasta nyt heränneet siihen että mitä minä niiltä pyydän 🙂 Ja nyt kun on näin hyvät fiilikset niin onkin sitten aika kevennellä ensi viikolla…

Teen myös ensi viikolla LC 2x12kg (tai 2x14kg) suorituksen kahvakuulaurheilun virtuaaliliigan kisaan. Tässä vuoden aikana on ollut kolme eri lajia ja  osallistua voi lähettämällä videon suorituksesta. Kovin hyvää tälle suoritukselle ei lupaa nämä minun hyvin menneet punttitreenit, saattaa olla lihakset vähän jumissa. Mutta koska muutenkin kevennän treenejä niin eiköhän ne ehdi vähän palautua että jotain saisin tehtyä.

OYS:sta tuli kirje jossa kerrottiin että kontrolliaikaani on jouduttu siirtämään tammikuulle lääkärivajeen vuoksi. Kyllä kai tähän epävarmuuteen pikkuhiljaa tottuu tai ehkä alan vaan paremmin hyväksymään sen etten voi tehdä kovin pitkälle meneviä suunnitelmia. Nyt treenaan vaan mikä hyvälle tuntuu!

Ensi viikolla olen salilla ma-ke klo 9-19. Tulkaahan käymään juttusilla ja treenaamassa!

T.Marjo

20161213_132637_26491-1

Tavoitteista ja motivaatiosta

Vähän yllättäen paino oli taas tippunut, 72,4kg. Ollut vähän erilainen viikko itsenäisyyspäivineen kaikkineen. Olga kävi nielurisaleikkauksessa ja kaikkien nukkuminen on ollut vähän niin ja näin…

Nämähän ne on juuri ne hetket milloin punnitaan se, että onko se tavoite kirkkaana mielessä. Väsyneenä ja hiukan vähemmillä energioilla joskus tekisi mieli skipata treenit ja hautautua sohvan nurkkaan syöpöttelemään… Mutta näin ei ole käynyt, olen saanut hyviä treenejä tehtyä, pienestä univajeesta huolimatta. Ja kertaakaan ei kyllä ole harmittanut jälkeenpäin että aloitinkin treenin! 🙂

Tällä viikolla olen monen muunkin kanssa ohjauksissa puhunut tavoitteista, motivaatiosta ja siitä miten joskus on haastavaa löytää aika kaikelle. Ja myös siitä, että joskus tavoitteen vuoksi täytyy tehdä itselle vähän ”tylsiä hommia”. Yleensähän ne ”tylsät hommat” treenaamisessa on ne juuri itselle heikoimmat osa-alueet joita täytyisikin treenata. Itsellä auttaa hankalina hetkinä se että palauttaa tavoitteen mieleen. Ja kun väsyttää, ja ei jaksaisi aloittaa treeniä, niin muistutan itseäni että joka treenikerran jälkeen on ollut paljon pirteämpi olo. Niin kuin on ollut tällä viikollakin! Samoin syömisen kanssa, olo on vaan sitä nuutuneempi mitä useamman päivän syö huonosti.

Tein tällä viikolla treeneissä lyhyempiä sarjoja, n. 3×6. Nyt alkavat painotkin liikkeisiin löytyä paremmin. Välillä väsyneenä meinaa lipsua treenissä vanhaan tyyliin. Esim. kyykyssä en meinaa millään muistaa pitää liikettä lihaksella ja mielellään aina ojentaisin ylhäällä jalat ihan suoraksi. Täytyy pitää ajatus koko ajan treenissä!

Wahvaa wiikkoa kaikille! –Marjo-

20161121_140508

Treenit jatkuu

Lauantaina aamupaino oli 72,6kg. Tämä -200g/vko onkin noin tahti missä haluan pysyäkin. En halua että tippuu liian pian, ei haittaa vaikka ei tippuisi joka viikko ollenkaan. On kuitenkin niin erilaista treeniä minulle kuin koskaan ja toivon että nyt oikeasti sitä lihasta jäisi. Ja hyvin on riittänyt energiaa treenaamiseen!

Tässä liikket mitä teen:

1.päivä:

Kyykky, yhden jalan prässi, reisikoukistus istuen, askelkyykky, pohkeet istuen, voimapyörä 3×10

2.päivä:

Mave, kulmasoutu käsipainoilla, ylätalja kapea vastaote, pystypunnerrus seisten, pystysoutu, vipunostot sivulle, jalkojen nosto riipusta 3×10

3.päivä:

Vinopenkki, flyes vinopenkillä, dippi penkiltä, ojentajat taljassa, hauiskääntö tangolla, scott-hauiskääntö, lankku 3x2min

Eka viikolla sarjoja 3×6, toka viikolla 4×15. Lämmittelyksi 1. ja 2. päivänä 14kg kuulalla: OAJ oik, OAJ vas, tempaus oik, tempaus vas 12min yhteensä, kädenvaihdot 1min välein.  3. päivänä LC 2x8kg 12min 10rpm (toivon että saan tehtyä LC suorituksen suomalaiseen kahvakuulavirtuaaliliigaan ennen vuoden loppua)

Viime viikolla mietin että oli hankalaa valita painoja noinkin lyhyeen sarjaan kuin 6. Mutta nythän se vasta olikin haastavaa kun piti tietää millä saisi tehtyä 4×15! Käytännössä otin melkein jokaiseen liikkeeseen aluksi liian ison painon… Mutta eipä siinä mitään, otin vaan sitten aina seuraavalle sarjalle pienemmän ja pienemmän painon. Hyvin sain tuntuman kaikkiin lihaksiin. Selkähän se on minulla se paikka mitä on helpointa treenata, senpä vuoksi minun onkin tärkeää sitten paremmin keskittyä muihin lihasryhmiin. Ensi viikolla jatketaan treeniä noilla lyhyemmillä sarjoilla.

Hyvillä fiiliksillä uuteen viikkoon! -Marjo-20161125_121620_20164-1